1/17/2010

New Years EveTvåtusennio är över och här är en årssammanfattning med lite nämnt och mycket glömt från året som gått.

622 Skärgårdsstad
Januari började kallt och skinnjackan var min enda vinterjacka. Gjorde nog det mesta för att vara ute så lite som möjligt.

Fredhäll
Soundtrack of Our Lives
Jag flyttade in i lägenheten i Fredhäll under en tid för att ta hand om katten och mig själv. Det var en ganska ledsam period, men fick besök av vänner var dag så det var samtidigt en bra tid. Det blev en hel del små spelningar runt om i stan, här är Soundtrack of Our Lives.


Popcirkus
Fotade en del när det nya musikoprogrammet Popcirkus spelades in på debaser. Gick även på releasefester och en hel del spelningar under de två första månaderna. Såg Oasis, Franz ferdinand och Bloc Party.


SlussenTunnelbanan
Skolan började och det låg fortfarande ett tungt mörker över Stockholm. Hängde mest på fik för att fördriva tiden.


KägelbananFranz Ferdinand
Hade utställning med gamla projektet On Stage/Off Stage från 2008 på Kulturhuset.


kö
Solen började äntligen lysa upp tillvaron och jag blev på bra humör. Fortsatte gå på spelningar och såg ingen mindre än självaste Bob Dylan.


April snöstudentskiva
Det var som en smäll på käften när snön kom tillbaka i April. Studentskivorna tog sin början.


Rådmansgatan
Vi började hänga i 1an på Rådmansgatan under sena nätter när sista bussen hem slutat gå.


Helenelund
Det var inte ofta man vaknade upp hemma efter hemmafester på främmande platser.


Åkersberga
Det blev äntligen grönt även i Åkersberga.


Jennifer
Vi packade väskan och tog tåget till Hässleholm för att gå på årets första festival, Siesta!


Siesta


Siesta pt 2


Phoenix
Vårat tält var rivet redan första dagen och vi levde i total misär, men trots det så hade vi otroligt kul och befann oss på något som skulle till att bli årets mest minnesvärda festival. Vi fick upp ögonen för Phoenix. Såg skruvade spelningar med Sonic Youth och The Horrors. Såg även Placebo mm.


Exhibition
Åkte hem för att ha slututställning med resten av konst & design klassen. Tog studenten, fyllde år och startade företag.


Nick Cave
Åkte impulsivt in till Stora Skuggan och fotade under Where the Action Is-festivalens andra dag. Fick äntligen se Nick Cave som även gjorde en av årets bästa spelningar!


Midsommar
Var ute på Norröra även kallat Saltkråkan och firade den roligaste midsommaren hittils.


Peace & love
Packade ner engångskameran och åkte till Peace & Love. Festivalen med årets tråkigaste line-up men det var goda tider i alla fall. Såg nästan allt som har med Pete Doherty att göra, Mötley Crue och Ebbots underliv.


Nine Inch NailsArvika
Jennifer och jag fick nys om två gratis Vip biljetter till Arvikafestivalen strax efter vi kommit hem från Borlänge. Samma natt impuls handlade vi billiga tågbiljetter till Arvika och åkte tidigt samma morgon utan någon som helst packning. Otur nog gällde biljetten mer än en dag, som i trott. Vi försökte överväga att stanna kvar, men efter att ha somnat på marken mitt i publiken under Nine Inch Nails spelning, så bestämde vi oss att ta tåget hem dagen efter i alla fall. Men vi hann se Röyksopp, Detektivbyrån och en rad andra svenska band, ligga i hängmattorna och sippa öl under sommarens antagligen varmaste dag. Sedan sov vi på tågstationen tills tåget tog oss hem.


HultsfredHultsfred pt 2
Tre dagar senare åkte vi vidare till Hultsfredfestivalen och såg en rad mainstream band. Stod och hängde över staketet under mindre tippade spelningar - Ice Cube var en ny erfarenhet. Såg även Regina Spektor för första gången och favoritbandet för två år sedan, Klaxons, Haha.


Fredhäll pt 2Fredhäll pt 3
Lämnade Hultsfred och åkte hem, packade om väskan och flyttade in i lägenheten i Fredhäll igen. Stannade där i ett par veckor. Hängde gärna på det nya favoritstället Trädgården och var ute på nattliga äventyr under sensommaren.


Isabel
En kär vän flyttade till Linköping och jag hade min värsta fylla någonsin.


Teenagers pt 1
Teenagers pt 2 Besökte Popagandafestivalen. Utförde uppdrag och fotade en hel del band också.


Teddybears
Hösten kom och konserterna fortsatte. Såg bla Nick Cave igen, lugnare version av spelningen i somras och han läste ur sin nya bok på China Teatern.


Short hair
Det dåliga tålamodet tog över och istället för att låta håret växa sig längre, så jag klippte av mig det långa håret.


Upper Queenstreet 77
Under senare delen av hösten så praktiserade och jobbade jag en del på uppdrag. Var bla hemma hos Agneta Sjödin, skakade Bengt Magnussons gigantiska hand och lyssnade på gamla Tv4 historier. Det kändes som att man mötte hela TV familjen under praktiken, hilarious. Det hann inte bli så mycket fritid, det som hanns med var väl i alla fall att gå på invigningsfest av en favoritbutik!


Grandma
Hängde en del med mormor under hösten.


Phoenix
Såg Phoenix för andra gången och var riktigt euforisk för första gången på länge.


Honstull Strand
Tyckte det var roligare än någonsin att gå på loppis. Köpte skräp, fina grejer, julklappar och nästan allt på loppis.


Anna
Anna och jag testade på hemmagjord studiofotografering.


New Years Eve
Året ledde till sitt slut, julafton var julafton och jag avslutade året med att göra mitt sista fotouppdrag för 2009 och första för 2010, Berns på Nyårsafton. Inget firande för min del alltså, men med det så hoppas jag på att det nya året blir fest med uppdrag, framgång, resor och äventyr!

3 kommentarer:

Isabel sa...

känns som jag inte hängt med någonting alls i ditt liv, jag blir ledsen. men snart kommer jag tillbaka, klarar inte av att vara utan dig, måste befinna mig i stockholm, nära dig, kunna impuls fika!

/Isabel

skentrevlig sa...

saknar den sommaren <3

Michaela Tungström sa...

2010 är ett nytt år, då blir det du och jag Isabel!

Ny sommar också för den delen, förra sommaren kommer inte vara något mot den kommande Ms Skentrevlig!